काठमाडौँ, १३ माघ । सार्वजनिक निकाय तथा यसअन्तर्गतका विभिन्न कार्यालयका लेखा प्रणाली चुस्त नहुँदा बेरुजु फछ्र्यौट चुनौती बन्दै गएको छ । सरकारी नीति एवम् कार्यशैलीमा देखिएका कमजोरीका कारण सरकारमाथि बेरुजु फछ्र्यौटको बोझ थपिँदै गएको हो । पेस्की वितरणले निरन्तरता पाउनु, कानुनको पालनमा उदासिनाता देखिनु र आन्तरिक नियन्त्रण प्रणाली फितलो हुनुजस्ता कारणले बेरुजु चुलिँदै गएको पाइएको छ।
बेरुजु फछ्र्यौट मूल्याङ्कन र अनुगमन समितिका अनुसार गत वर्ष रु ५६ अर्ब ६२ करोड ४० लाख ८४ हजार बेरुजु फछ्र्यौट गर्नुपर्नेमा रु २६ अर्ब ५० करोड अर्थात् ४६.४७ प्रतिशत बेरुजु फछ्र्यौट गरिएको छ ।
असुलउपर गर्नुगर्ने भनेर रू पाँच अर्ब १७ करोड ५७ लाखमध्ये रू एक करोड १५ करोड नौ लाख ६७ हजारमात्र असुल भएको छ । समितिका सदस्यसचिव दयानाथ शर्माका अनुसार चालु आवमा भने केही कठिन भएको छ ।
पुस मसान्तसम्म करिब रु सात अर्ब (१० प्रतिशत) बेरुजु फछ्र्यौट गर्न सफल भएको शर्मा बताउनुहुन्छ । गत वर्षका तुलनामा यो नतिजा खराब नभए पनि बेरुजुको बोझ भने थपिँदै गएको छ ।
“बेरुजु फछ्र्यौट गर्नुपर्छ भन्ने भावना सरकारी निकाय, समिति, परिषद्, बोर्ड र विश्वविद्यालय सबैमा जागृत गर्ने प्रयास जारी रहेको छ” उहाँले भन्नुभयो ।
त्यसैगरी आयोग, समिति, सङ्घसंस्था, परिषद्, कोष आदितर्फ गत वर्षको बाँकी रु १० अर्ब ४१ करोड ७७ लाख, २५ हजार र लेखापरीक्षणबाट थप रु चार अर्ब १६ करोड ३४ लाख ४२ हजार गरी रु १४ अर्ब ५८ करोड बेरुजु फछ्र्यौट गर्न बाँकी छ ।
ठेक्कापट्टा गर्दा आर्थिक नियमअनुसार ‘मोविलाइजेसन’ पेस्की दिने चलन छ भने त्यसलाई बिलबाट बिस्तारै घटाउँदै लगिन्छ । त्यो ठेक्का अवधिसम्म कायम रहने पेस्की बिलबाट कट्टा हुँदै जाने भए पनि उक्त रकम बेरुजु हुने गरेको छ ।
सरकारले महालेखापरीक्षकको कार्यालयको लेखापरीक्षणबाट बेरुजु फछ्र्यौट कार्यलाई उच्च प्राथमिकता दिई अन्तरनिकायसँग समन्वय गर्न बनाएको यस समितिले सो कार्यलाई तीव्रता दिन र फछ्र्यौटको लक्ष्य निर्धारण गरी निकायको अनुगमन तथा मूल्याङ्कन थाले पनि अपेक्षित सुधार गर्न सकिएको छैन । तर पछिल्ला दिनमा मुख्यसचिवको नेतृत्वमा हुने नियमित सचिव बैठकमा पनि बेरुजु फछ्र्यौटसम्बन्धी मुद्दाले प्राथमिकता पाउने गरेको छ । महालेखापरीक्षकको डोर(प्रतिनिधि)लाई ७५ वटै जिल्लामा बेरुजु परीक्षणको अधिकार दिइएको र ७५ वटै जिल्ला प्रशासन कार्यालयमा बेरुजु फछ्र्यौटसँग सम्बन्धित छलफल हुने गरेको छ ।
त्यसैगरी ७५ वटै कोष तथा लेखा नियन्त्रण कार्यालयमा लेखा प्रमुखको बैठकमा बेरुजुको एजेन्डा राख्ने अवस्था सिर्जना गरिएको छ । सबैभन्दा बढी पेस्की दिने शान्ति मन्त्रालय र श्रम मन्त्रालयको बेरुजु हटाउन सरलीकरण गर्न पहल गरिएको छ ।
बेरुजु मिनाहाको अधिकार
सरकारका सचिवलाई रु तीन लाखसम्म बेरुजु मिनाहा गर्ने अधिकार छ । रु तीन लाखभन्दामाथि रु पाँच लाखसम्म मुख्यसचिवको अध्यक्षतामा बसेको समितिको सिफारिसमा मन्त्रीले मिनाहा गर्न सक्छन् ।
त्यसैगरी मुख्यसचिवको अध्यक्षतामा बस्ने बैठकको सिफारिसमा रु पाँच लाखभन्दा माथिको बेरुजु मन्त्रिपरिषद्को निर्णयबाट मिनाहा हुन सक्छ । न्यायोचित अवस्थाबाहेक मिनाहाले प्राथमिकता नपाउने सदस्य सचिव शर्माको दाबी छ ।
सार्वजनिक स्रोतको परिचालन गरी भएगरेका कार्यका लेखापरीक्षणबाट कायम भएका बेरुजु फछ्र्यौट कार्यलाई प्राथमिकता दिई निरन्तर निकायसँग समन्वय गर्न, बेरुजु फछ्र्यौट कार्यलाई तीव्रता प्रदान गर्न र अनुगमन गर्न तथा बेरुजु फछ्र्यौटको लक्ष्य निर्धारण गरी काम गरे पनि अपेक्षित सुधार नभएको शर्माको भनाइ छ ।
आन्दोलनले प्रतिवेदन तयार गर्न अप्ठ्यारो
पाँच महिनादेखि तराईमा जारी आन्दोलनका कारण महालेखापरीक्षकको कार्यालयको काम प्रभावित भएको छ । नेपालको संविधान (२०७२)का अनुसार प्रदेश नं २ का जिल्लामा देखिएका कठिनाइका कारण महालेखा परीक्षकको कार्य प्रभावित भएको हो । कार्यालयका प्रवक्ता बाबुराम गौतमले महालेखापरीक्षकको कार्यालयले अगामी चैतसम्म तयार पारिसक्नुपर्ने प्रतिवेदनको तयारी काम द्रुत गतिमा जानकारी दिँदै प्रदेश नं २ मा समस्या भए पनि त्यसलाई समन्वय गरेर अगाडि बढ्न लागिएको जानकारी दिनुभयो । बेरुजु फछ्र्यौट मूल्याङ्कन र अनुगमन समितिले बेरुजुलाई फछ्र्यौट गर्नका सरकारी निकायसँग समन्वय छलफल एवम् लक्ष्य तोकेर काम अगाडि बढाएको र त्यसको जानकारी महालेखापरीक्षकको कार्यालयलाई दिने गरेको उहाँले बताउनुभयो । रासस
बेरुजु फछ्र्यौट मूल्याङ्कन र अनुगमन समितिका अनुसार गत वर्ष रु ५६ अर्ब ६२ करोड ४० लाख ८४ हजार बेरुजु फछ्र्यौट गर्नुपर्नेमा रु २६ अर्ब ५० करोड अर्थात् ४६.४७ प्रतिशत बेरुजु फछ्र्यौट गरिएको छ ।
असुलउपर गर्नुगर्ने भनेर रू पाँच अर्ब १७ करोड ५७ लाखमध्ये रू एक करोड १५ करोड नौ लाख ६७ हजारमात्र असुल भएको छ । समितिका सदस्यसचिव दयानाथ शर्माका अनुसार चालु आवमा भने केही कठिन भएको छ ।
आव २०७१/७२ मा महालेखाको लेखारीक्षणबाट रू ३७ अर्ब ५९ करोड ११ लाख ५३ हजार बेरुजु थप भई समितिलाई चालु आवमा रू ६७ अर्ब ९० करोड फछ्र्यौट गर्नुपर्ने चुनौती छ भने चालु आवमा समितिले ५० प्रतिशत अर्थात् रु ४१ अर्ब २५ करोड बेरुजु फछ्र्यौट गर्ने लक्ष्य लिएको छ ।
गत वर्षको बेरुजु नै रु ३० अर्ब ३१ करोड, १७ लाख ८९ हजार बाँकी छ । आव २०७१/७२ मा महालेखाको लेखारीक्षणबाट रू ३७ अर्ब ५९ करोड ११ लाख ५३ हजार बेरुजु थप भई समितिलाई चालु आवमा रू ६७ अर्ब ९० करोड फछ्र्यौट गर्नुपर्ने चुनौती छ भने चालु आवमा समितिले ५० प्रतिशत अर्थात् रु ४१ अर्ब २५ करोड बेरुजु फछ्र्यौट गर्ने लक्ष्य लिएको छ ।पुस मसान्तसम्म करिब रु सात अर्ब (१० प्रतिशत) बेरुजु फछ्र्यौट गर्न सफल भएको शर्मा बताउनुहुन्छ । गत वर्षका तुलनामा यो नतिजा खराब नभए पनि बेरुजुको बोझ भने थपिँदै गएको छ ।
“बेरुजु फछ्र्यौट गर्नुपर्छ भन्ने भावना सरकारी निकाय, समिति, परिषद्, बोर्ड र विश्वविद्यालय सबैमा जागृत गर्ने प्रयास जारी रहेको छ” उहाँले भन्नुभयो ।
त्यसैगरी आयोग, समिति, सङ्घसंस्था, परिषद्, कोष आदितर्फ गत वर्षको बाँकी रु १० अर्ब ४१ करोड ७७ लाख, २५ हजार र लेखापरीक्षणबाट थप रु चार अर्ब १६ करोड ३४ लाख ४२ हजार गरी रु १४ अर्ब ५८ करोड बेरुजु फछ्र्यौट गर्न बाँकी छ ।
ठेक्कापट्टा गर्दा आर्थिक नियमअनुसार ‘मोविलाइजेसन’ पेस्की दिने चलन छ भने त्यसलाई बिलबाट बिस्तारै घटाउँदै लगिन्छ । त्यो ठेक्का अवधिसम्म कायम रहने पेस्की बिलबाट कट्टा हुँदै जाने भए पनि उक्त रकम बेरुजु हुने गरेको छ ।
पाँच महिनादेखि तराईमा जारी आन्दोलनका कारण महालेखापरीक्षकको कार्यालयको काम प्रभावित भएको छ । नेपालको संविधान (२०७२)का अनुसार प्रदेश नं २ का जिल्लामा देखिएका कठिनाइका कारण महालेखा परीक्षकको कार्य प्रभावित भएको हो । त्यसैगरी मन्त्रालयको सचिव र आयोजना प्रमुख पटक–पटक सरुवा गरिँदा विभिन्न कार्यक्रममा अवरोध उत्पन्न हुने गरेको छ । समयमै आयोजना सम्पन्न नहुँदा बेरुजु थपिँदै जाने गरेको अर्थमन्त्रालयका प्रमुख आर्थिक सल्लाहकार प्रा.डा. गोविन्द नेपाल बताउनुहुन्छ ।
आन्तरिक नियन्त्रण प्रणाली फितलो हुने र प्रशासनिक नेतृत्व समयमै बेरुजु फछ्र्यौट गर्न चनाखो नहुँदा चुनौती बढ्दै गएको समितिका सदस्यसचिव शर्माको बुझाइ छ । आपत्कालीन अवस्थामा बेरुजु हुन्छ भन्ने थाहा पाउँदापाउँदै पनि काम गर्नुपर्ने हुन्छ तर सामान्य अवस्थामा बेरुजु हुने गरी काम गर्नाले पनि समस्या चुलिँदै गएको हो ।सरकारले महालेखापरीक्षकको कार्यालयको लेखापरीक्षणबाट बेरुजु फछ्र्यौट कार्यलाई उच्च प्राथमिकता दिई अन्तरनिकायसँग समन्वय गर्न बनाएको यस समितिले सो कार्यलाई तीव्रता दिन र फछ्र्यौटको लक्ष्य निर्धारण गरी निकायको अनुगमन तथा मूल्याङ्कन थाले पनि अपेक्षित सुधार गर्न सकिएको छैन । तर पछिल्ला दिनमा मुख्यसचिवको नेतृत्वमा हुने नियमित सचिव बैठकमा पनि बेरुजु फछ्र्यौटसम्बन्धी मुद्दाले प्राथमिकता पाउने गरेको छ । महालेखापरीक्षकको डोर(प्रतिनिधि)लाई ७५ वटै जिल्लामा बेरुजु परीक्षणको अधिकार दिइएको र ७५ वटै जिल्ला प्रशासन कार्यालयमा बेरुजु फछ्र्यौटसँग सम्बन्धित छलफल हुने गरेको छ ।
त्यसैगरी ७५ वटै कोष तथा लेखा नियन्त्रण कार्यालयमा लेखा प्रमुखको बैठकमा बेरुजुको एजेन्डा राख्ने अवस्था सिर्जना गरिएको छ । सबैभन्दा बढी पेस्की दिने शान्ति मन्त्रालय र श्रम मन्त्रालयको बेरुजु हटाउन सरलीकरण गर्न पहल गरिएको छ ।
बेरुजु मिनाहाको अधिकार
सरकारका सचिवलाई रु तीन लाखसम्म बेरुजु मिनाहा गर्ने अधिकार छ । रु तीन लाखभन्दामाथि रु पाँच लाखसम्म मुख्यसचिवको अध्यक्षतामा बसेको समितिको सिफारिसमा मन्त्रीले मिनाहा गर्न सक्छन् ।
त्यसैगरी मुख्यसचिवको अध्यक्षतामा बस्ने बैठकको सिफारिसमा रु पाँच लाखभन्दा माथिको बेरुजु मन्त्रिपरिषद्को निर्णयबाट मिनाहा हुन सक्छ । न्यायोचित अवस्थाबाहेक मिनाहाले प्राथमिकता नपाउने सदस्य सचिव शर्माको दाबी छ ।
सार्वजनिक स्रोतको परिचालन गरी भएगरेका कार्यका लेखापरीक्षणबाट कायम भएका बेरुजु फछ्र्यौट कार्यलाई प्राथमिकता दिई निरन्तर निकायसँग समन्वय गर्न, बेरुजु फछ्र्यौट कार्यलाई तीव्रता प्रदान गर्न र अनुगमन गर्न तथा बेरुजु फछ्र्यौटको लक्ष्य निर्धारण गरी काम गरे पनि अपेक्षित सुधार नभएको शर्माको भनाइ छ ।
आन्दोलनले प्रतिवेदन तयार गर्न अप्ठ्यारो
पाँच महिनादेखि तराईमा जारी आन्दोलनका कारण महालेखापरीक्षकको कार्यालयको काम प्रभावित भएको छ । नेपालको संविधान (२०७२)का अनुसार प्रदेश नं २ का जिल्लामा देखिएका कठिनाइका कारण महालेखा परीक्षकको कार्य प्रभावित भएको हो । कार्यालयका प्रवक्ता बाबुराम गौतमले महालेखापरीक्षकको कार्यालयले अगामी चैतसम्म तयार पारिसक्नुपर्ने प्रतिवेदनको तयारी काम द्रुत गतिमा जानकारी दिँदै प्रदेश नं २ मा समस्या भए पनि त्यसलाई समन्वय गरेर अगाडि बढ्न लागिएको जानकारी दिनुभयो । बेरुजु फछ्र्यौट मूल्याङ्कन र अनुगमन समितिले बेरुजुलाई फछ्र्यौट गर्नका सरकारी निकायसँग समन्वय छलफल एवम् लक्ष्य तोकेर काम अगाडि बढाएको र त्यसको जानकारी महालेखापरीक्षकको कार्यालयलाई दिने गरेको उहाँले बताउनुभयो । रासस
कोई टिप्पणी नहीं:
एक टिप्पणी भेजें